Selasa, 1 Disember 2015

Tarik minat anak mengaji Al-Quran


Alhamdulillah, hari ini anakanda Abdullah Naufal mula masuk Iqra' At-Taisir modul 3. Permulaan modul ialah memperkenalkan huruf kasrah (berbaris bawah).

Terfikir buat sesuatu sebagai meraikan kejayaannya menghabiskan modul 2. Setelah hampir separuh modul 2 belajar menggunakan papan putih (whiteboard), ummi perlu gigih lagi mengajar Abdullah. Namun saya sedar, semuanya aturan Allah. Allah yang melembutkan hatinya mengaji al-Quran, Allah juga yang memberi ganjaran hasil kepada kejayannya ini.

Emosinya cepat berubah dan saya sering berhati-hati dengannya. Hehe.. Namun selalu juga tidak tahan sabar. Astaghfirullah.. apa saya buat? Saya tamatkan sesi tersebut cepat-cepat supaya tiada yang tercedera emosi ^_^

Permulaan

Semakin cekap

Hampir siap

Lengkap. Alhamdulillah :)

Mumtaz!
 Material yang digunakan ialah kepingan kotak terpakai dan cawan kertas saiz kecil. Susunan huruf tidak mengikut aturan.


Saya menggunakan buku Iqra' At-Taisir. Harganya RM19.00 (tidak termasuk kos penghantaran). Jika berminat boleh hubungi saya ya (013-3613516). Boleh klik sini.Terima kasih :)

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Ummu Khaulah (Aina Dayana Hilmi)
Instagram : @ainadayanahilmi




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015