Khamis, 23 Februari 2017

Belajar Bahasa Arab tema ت (Huruf hijaiyah ta)



Sub topik ketiga ialah huruf ت.


Saya kekurangan idea. Anak sebut perkataan dengan betul dan memadankan dengan gambar. Selepas puas difikirkan, saya mohon Allah berikan ilham. Maka, saya ternampak gambar mahkota (تاج).


Saya pun ambil ukuran kepala anak-anak, potong kad manila dan minta mereka hiaskan. Khaulah boleh gunting sendiri تاج nya.





Seronok sungguh mereka dengan mahkota ini. Dua kali tengok, macam topi chef pula. Hehe. Sampai ke malam tak habis bercerita. Siap mahu bawa ke kuliah maghrib malam itu. Terpaksa saya tidak benarkan. Huhu..


Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015