Jumaat, 21 Oktober 2016

Cerita menulis


Hari ini adalah hari kedua cuti panjang saya bermula. Saya mengambil cuti bersalin awal dua minggu dari tarikh kelahiran. Agak berdebar kali ini kerana saya dijangka induce awal lebih kurang 10 hari lagi. Doakan saya.

Apa jua yang kita buat, kita perlulah merancang awal. Jika tidak, kita akan gagal atau hadapi masalah. 

Dahulu saya pernah konsisten menulis diari. Tapi kemudian semuanya saya buang. Selepas berkahwin, tidak pernah lagi menulis diari tetapi mula menggunakan planner sebab suami memang pengguna tegar planner. Bila anak lahir, planner pun saya tinggalkan. Tidak semangat meneruskan kerajinan menulis.

Bila mula menulis blog, saya lebih kepada ulasan buku yang dibaca. Bertahun-tahun menulis sehingga mengumpul ramai rakan ulat buku di alam maya, pernah diberi hadiah dan saguhati kerana mengulas buku penulis tertentu dan rating blog naik. Tetapi sekali lagi, semangat itu tidak saya teruskan walaupun masih terus membaca. Kini, bagai hilang kemahiran menulis ulasan buku :)

Kagum melihat orang yang kreatif menghias diari dan planner masing-masing. Bagus sekali! Kita yang lihat pun rasa semangat :) 

Dan kini, saya juga merasakan perlunya kembali mencatat.


Aina Dayana binti Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Fanpage : Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015