Rabu, 21 September 2016

Belajar Bahasa Arab asas


Semasa menuntut di maktab perguruan (kemudian dinaik taraf ke Institusi Perguruan), saya suka sekali menceduk ilmu dari para pensyarah pendidikan khas. Mereka sangat luas pengalaman dalam bidang ini dan sangat bersungguh mengajar.

Antara pesanan penting yang paling diingati ialah gunakan bahan yang ada di sekeliling dan pada tahun pertama mengajar, sediakan seberapa banyak BBM lalu dikumpulkan ke dalam sebuah kotak. Yang ini saya memang gagal sebabnya setiap tahun bertukar subjek mengajar (^_^;)

Sejak dahulu lagi memang suka mengumpul kalendar meja jenis ini. Banyak kegunaannya :)


Malam ini anak terjumpa semula bahan lama yang pernah digunakan untuk mengajar mereka bahasa Arab. Seronok mengulangkaji pelajaran. Saya titipkan sebahagiannya di sini.






Rasanya ada lebih dari 5 perbendaharaan kata lagi pada kalendar meja ini. Jika saya tidak silap, saya ambil free printable ini dari laman A Muslim Homeschool.

Jumpa lagi.

Aina Dayana Hilmi
Emel : aindayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Fanpage : Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015