Ahad, 13 September 2015

Lapbook Sunnah Sebelum Tidur dan Selepas Bangun Tidur


Inilah lapbook pertama yang dibuat tahun lepas. Ianya istimewa bagi saya kerana banyak usaha sebelum lapbook ini disiapkan dan dua hari selepas itu saya bersalinkan Asma' ^_^

Semasa lapbook ini dibuat, Khaulah baru sahaja selesai Set Bacalah Anakku dan ini agak membantu saya ketika sesi berpantang. Khaulah dan Abdullah Naufal ada aktiviti sendiri. Khaulah bacakan lapbook dan adiknya duduk mendengar.

Saya hanya menggunakan kad manila yang dipotong mengikut saiz kertas A4. 


Kulit hadapan

Bukaan pertama : Sebelah kiri - set induksi yang manakah perbuatan yang baik. Sebelah kanan - susunkan jigsaw puzzle

Zoom in jigsaw puzzle yang telah disusun

Bukaan di dalam. Mengandungi buku mini sunnah sebelum tidur, carta alir sunnah selepas bangun dari tidur dan sampul untuk permainan.

Zoom in buku mini Sunnah Sebelum Tidur. Ada 9 sunnah.

Zoom in Sunnah Selepas Bangun Tidur.

Saya menggunakan buku Lebih Dari 1000 Amalan Sunnah Dalam Sehari Semalam karangan Khalid Al-Husainan terbitan  Pustaka Imam Asy-Syafii.

                                         

Jika berminat untuk mendapatkan buku ini bolehlah hubungi saya di 013-361 3516. Harganya RM24.00 termasuk kos penghantaran (Semenanjung) dan RM28.00 termasuk kos penghantaran (Sabah dan Sarawak).

Kini, buku ini masih digunakan dan dibaca setiap malam sebelum tidur. 

Semoga berrmanfaat :)

 Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Ummu Khaulah (Aina Dayana Hilmi)
Instagram : @ainadayanahilmi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015